pyssellina

Fredag 13:e, kalas och Massa Korva

Publicerad 2012-07-16 21:10:05 i Allmänt,

En händelserik helg? I fredags var det 13 juli. Min morfar fyllde 77 bast. Jag slutade tidigt så vagnen och jag hämtade Albert på dagis och hoppade på bussen till Västerhaninge. På bussen satt morfar, kusin Elvira och Pär. Vi hoppade av i Västerhaninge och tog en fika på Paus. Det jag lärde mig då var att jag alltid ska ta samma fika/bulle till mig och Albert då han hellre åt min muffins än sin egen kanelbulle..!
I fredags kväll bjöds det på guldvaskarpanna hos oss. Gott, gott gottigottgott!
I lördags åkte vi och provkörde och klämde på bilar, får se om/när det blir en ny för oss? Till midag blev det grillat med potatisklyftor och hemmagjord bea-sås! Jag vet, jag brukar inte gå in på mat så djupt i mina inlägg men när vi har denna gäst hemma, som vi hade i helgen, så blir det mycket matsnack!
Igår var det en riktig regndag = pissdag. På eftermiddagen åkte dock Albert och jag till morfar för att fira honom en andra gång! Albert njöt av att äta glass, "chokladfingrar" och singoallakakor! Innan hemfärd från Lillgården stannade vi till hos moster och fick en hel stor säck med Lego! Här ska det byggas!
Har jag missat något? Hmm. Igår kväll somnade Albert på två(!) minuter och idag skrev jag journal på en patient som heter Massa Korva.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela