pyssellina

Blommor och bin

Publicerad 2011-05-17 17:58:07 i Allmänt,

Kan någon förklara varför bin är så himla viktiga? Jag hörde på radion häromdagen att det blir många bin i år igen - eftersom det var många förra året och den kalla vintern gjorde att snön blev som ett fint täcke för bina att sova i.... Hemma hos oss så dödar vi i alla fall alla vi kan.

I trädgården växer blommorna så man knappt hinner med. En magnolia har redan blommat och vissnat, med en del tulpaner likaså. Men jag hann knäppa kort på vita magnolian:



Plommonträdet med blå plommon blommar för fullt just nu. Får se om vi får några plommon i år då vi klippte de så hårt förra (eller var det förförra?) året.

 


NU KAN NI KÄNSLIGA SLUTA LÄSA FÖR JAG SKA SKRIVA OM BAJS.

Alberts kolik har blivit lite bättre. Han sover bättre om nätterna i alla fall... Och bajset har ändrat konsistens och mängd. Nu bajsar han bara varannan dag så vi väntar på det just nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela