pyssellina

Tänkvärt?

Publicerad 2011-01-27 18:48:44 i Allmänt,

Jag var nyss inne på "fejsan" och fick mig ett skratt! Min storasyster har skrivit ett inlägg om att USA är det sista landet kvar att skriva på barnkonventionen - i världen. Några amerikaner skriver att de inte är förvånade då USA "inte är vad det verkar vara" med mera. Sen skriver en tjej ett låååååångt inlägg om varför USA inte skrivit på det. Varför? Jo, för de vill ha kvar dödsstraff för personer under 18 år! Hon dundrar på om att det är hemskt att de kriminella låter personer som nästan är 18 år, men ändå inte är det för de har kanske 2 veckor kvar till födelsedagen, utföra dåden och får då lägre straff.

Tror DU att det kommer ske fler brott av unga för att de skriver på barnkoventionen?

P.S. Jag var tvungen att skriva en kommentar till det lååååånga inlägget. Och nu väntar jag på att storasyster ska kommentera det =)

P.S. nr 2. Zingoalla mår bättre och bättre! Hon är fortfarande lite seg och försiktig med benet men det går framåt! Och Sigge har fått ta bort röret i pannan men måste vara inne några dagar tills det läkt ihop.

P.S. nr 3. Nu är det endast cirka 2 veckor kvar för mig att jobba =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela