pyssellina

Kyckling i ugn

Publicerad 2011-01-16 19:49:03 i Allmänt,

"Varför har vi inte gjort det här tidigare?" utbrast både M och jag när vi åt middag för en stund sedan. Vi köpte i veckan en färsk kyckling som måste tillredas. Idag blev så dagen då vi läst på att den kunde ta upp till 1,5 timme att bli färdig. M stoppade in citronklyftor, persilja, vitlök och jag vet inte allt i döingen och sedan in i ugnen. Till det gjorde vi ris, och sås på skyn från kycklingen. Supergott!

Idag har jag använt min nya tvättmaskin och min nya torktumlare igen. De fungerar superbra!

Och häromdagen invigde jag och Zingo nya badkaret och duschen. (Ja, hon trippade på badkarskanten och satt på toastolen medans jag duschade.) Det var supernajs och man blev varm och mjuk i kroppen! Tummen upp!

En annan grej som är super? Imorgon börjar min vikarie Maria. Hon ska läras upp och bli nästan lika duktig som jag =)

Kommentarer

Postat av: Mina

Publicerad 2011-01-17 15:17:15

Ja nästan lika duktig som du för ingen kan väl bli sååå duktig som du!? : )



När får man en inbjudan för att se det nya badrummet? ; )



Kram

Postat av: Leffe

Publicerad 2011-01-17 21:16:44

Mja lika duktig som du lär hon nog inte bli, det kan ingen bli, för du är bäst! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela