pyssellina

Busy week

Publicerad 2010-12-11 16:32:25 i Allmänt,

Oj oj. Den här veckan som varit vill vi inte återuppleva på ett tag... Inte för att jag gjort dumma eller tråkiga saker. Men för mycket! Det känns i ryggen och benen..

I tisdags åkte jag båt med kollegorna. Julbord ombord på båten Vindhem som går från Slussen. Kalla bordet var bra, varma rätterna gick jag inte ens på och dessertbordet var en liten besvikelse. Men vi hade en trubadur - som inte spelade en enda julsång.



I onsdags träffade jag två sekreterarkollegor i stan och gick på Wallmans. Det var SKTF-kväll och vi betalade en liten summa för en trerätters middag med underhållning. Det var skoj och jag vet inte om vi fick svar på om "vår" servitör hade ett klistermärke på pungen, eller inte?

I torsdags var det arbetsdag som de andra och på eftermiddagen åkte jag till Handen för möte om den "nya telefonin" i landstinget. Senare på kvällen var det möte med Rädda barnen.

I går jobbade jag hela långa dagen och sov på kvällen =) Nej, just det! Jag fick agera taxi! Min mamma är barnvakt till mina småkusiner i Lillgården och de fick strömavbrott igår kväll. Eftersom de inte fick någon information om hur länge det skulle pågå så skjutsade jag hem dem till mamma. När vi körde genom Tungelsta så var det som en dålig skräckfilm, helt mörkt, några få personer ute och några ljus i varannat hus.. (rim!) Man bara väntade att någon zombie skulle hoppa fram? Ha ha!



Idag skjutsade jag tillbaka mamma och kusinerna till Lillgården innan jag skulle till julmarknaden i Västerhaninge centrum och sälja lotter för Rädda barnen. Där stod Mina och jag och tanterna och sålde rätt bra, om du frågar mig! 




(Alla bilder är lånade från google.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela