pyssellina

Nattligt pådrag

Publicerad 2010-08-25 20:26:25 i Allmänt,

Inte nu igen! Ännu en sömnlös natt? (Se tidigare inlägg om nattligt besök.)

Kl 23,30 igår kväll hörde vi världens smäll. En bil körde in i stora eken i kurvan utanför huset. Sen såg vi 2 personer gå snabbt in på Hanna&Mickes väg. Varningsblinkers sätts igång och en kille kliver ur bilen. Under tiden detta sker står M och jag som två bondfånar och kikar ut genom sovrumsfönstret. Och vi fortsätter att stå där och lyssna på killen, som inte pratar svenska, när han pratar i telefon. Efter en stund kommer bärgningsbilen. Och då kan vi äntligen gå och lägga oss =)

Idag på jobbet hade vi handledningen första gången för hösten, och med ny handledare. Vi pratade om ditten och datten men det viktigaste vi kom fram till var att vi alla ska införskaffa hörapparat som vår doktor Lena. Då kan man ju liksom bara stänga av allt det man inte vill lyssna på (skitsnack eller chefen?) =) Tror ni jag kan låna morfars hörapparat?

Kommentarer

Postat av: Mina

Publicerad 2010-08-25 23:25:28

Jag "klagade" lite på allt kackel i personalrummet första skoldagen, då sa min kollega att hon hade skruvat ner sin apparat bara. Lät så skönt! ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela