pyssellina

En lugn fredag?

Publicerad 2010-08-14 08:09:27 i Allmänt,

Min dag började igår med att jag fick ta "grisbilen" till jobbet. Ingen radio och typ inga fläktar som fungerar... Jag jobbade några timmar innan jag åkte hem för lunch och sedan till Smilla. Det är mina småkusiners nya katt. Jättesöt! Synd att den var så trött när jag var där bara... Det är lite svårt att ta kort på en katt som ligger och sover under en säng.



Väl hemma igen så plockade jag svarta vinbär. Jag orkade ta en buske innan det kom alldeles för många getingar som ville smaka saften av dem.

Till middag hade jag över grillad kyckling från häromdagen. Jag skar den i mindre bitar och la i en gryta med rester av crème bonjour mögelost och matlagningsgrädde. Till det serverades pasta. Det blev gott faktiskt!


Just det. Jag gjorde lite guacamole till också!

På kvällen var jag dum nog att titta på en läskig film. Jag vet att jag inte ska göra det när jag är ensam men den verkade bara spännande i början och inte alls läskig? Så jag skickade sms till Hanna och frågade om jag fick ringa henne på natten om jag inte kunde sova eller om jag vaknade och var rädd... =)

Idag ska jag fortsätta plocka vinbär och göra mig i ordning för Hannas fest. (Endast inbjudna är välkomna, tyvärr!) Jag och storasyster ska dit. Jag vet inte om vi fick okej bara för att jag har gjort tzatziki? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela