pyssellina

Vårvärme

Publicerad 2010-04-29 19:52:34 i Allmänt,

Det är mycket som skrivs om våren. Det gör även jag. Men man har ju längtat, eller hur? När jag kämpade hårt ute idag så blev det bara varmare och varmare (för det kom inget regn trots molnen på förmiddagen). Min termometer visade:



"Häftigt tjejen" som pappa skulle ha sagt! (De översta siffrorna visar utetempen.)

Nu till jobbet:



Det ser inte mycket ut för världen men jag har grävt upp rötter och rötter och rötter och gräs för att få till detta. Just nu sticker det upp små hallonbuskar som jag hoppas tar sig. Längst upp till vänser är vår nyinköpta magnoliabuske. Nice! Om någon månad eller två kommer det förhoppningsvis svämma över av blommor här också för jag har strött ut lite fina frön!
Not to forget så hoppas jag ju också att min Sammakko-ros tittar upp i år!

Kommentarer

Postat av: Anna Holmberg

Publicerad 2010-04-29 23:22:40

Hmmm... du kan få komma och ta hand om mina rabatter också.

Postat av: A-L

Publicerad 2010-04-30 08:21:15

Det blev fint med stenkanten...har du kvar stenar...

Postat av: Leffe

Publicerad 2010-04-30 08:54:18

Åhh va fint! Du är duktig du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela