pyssellina

Dumma tjuvar!

Publicerad 2010-04-28 11:04:49 i Allmänt,


En arbetskamrat till mig hade inbrott igår i sitt hus. Mitt på ljusa dagen! Jag gissar (som expert i inbrottsärenden) att det var ett större gäng som gjorde det då grannen också hade haft inbrott. Tydligen så hade de vänt upp och ner på hela huset, tagit datorer och guld och allt de hittat.

Slutsats:
- Var rädd om ditt boende och skaffa larm!
- Köp ett kassaskåp för värdepapper och ev smycken! (TUR att M och jag hade ett kassaskåp annars hade jag varit 100 gånger mer ledsen efter vårt inbrott.)
- Ha inga saker av stort värde liggandes framme när du inte är hemma.
- Skaffa hund? (Eller en liten katt som får stå ut med stora matskålar?)

Om du ändå inte gör ovanstående saker - bränn dina älskade foton från datorn till cd-skivor om den dumma tjuven kommer...

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-04-28 18:28:34

Vad trist,tur att man har larm och en katt mjau...får kanske skaffa mig en hunddekal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pyssellina

HEJ! Jag har många idéer, funderingar, frågor och åsikter. En del av allt kommer ni få läsa i min blogg. Det kommer säkerligen också skrivas en del om lilla katten Zingoalla. I februari 2011 kom lille Albert till världen och han är också värd att skriva om <3 Kram på er!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela